. A B B A S M A D A N I .
~Mari.Islah-kan.Diri~ #JomMujahadah
Peperangan bermati-matian melawan nafsu dalam diri. Kuatkan diri ini ya Allah.
Background Illustrations provided by: http://edison.rutgers.edu/
Reblogged from solehahfillard  351,002 notes

gwenlightened:

ineedathneed:

watamato:

been feeling kind of paranoid lately

image

image

image

image

image

image

image

image

Take that time by yourself to get to know yourself and rediscover what makes you shine. Don’t surrender yourself to waiting, and don’t stay isolated for too long, because there’s a beautiful you the world is dying to meet. 

comics that end sadly but wind up being replied to with love are what I live for

Emmmmmmmm

Reblogged from hidayahmilikallah  57 notes

DOA AKHIR RAMADAN;

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲ الرَّحْمَنِ الرحيم

Ya Allah…
Janganlah Engkau jadikan puasa ini sebagai puasa yg terakhir dlm hidup ku. Seandainya Engkau menetapkan sebaliknya, maka jadikanlah puasa ku ini sebagai puasa yg dirahmati, bukan puasa yg sia-sia.

Seandainya masih ada pd ku dosa yg belum Engkau ampuni dan dosa yg menyebabkan aku diseksa kerananya, sehingga terbitnya fajar mlm ini atau sehingga berlalunya bulan ini, maka ampunilah semuanya Wahai Yg Paling Pengasih dari semua yg mengasihi.

Ya Allah…
Terimalah puasa ku dgn sebaik2 penerimaan, perkenan kemaafan, kemurahan, pengampunan dan keredhaan mu. Sehingga Engkau memenangkan aku dgn segala kebaikan yg dituntut, segala anugerah yg Engkau curahkan dibulan ini.

Selamatkan aku didalamnya dari kebimbangan terhadap bencana yg mengancam dan dosa yg berterusan. Demikian jua dgn rahmat Mu, golongkan aku kedalam golongan org2 yg mendaptkan (keutamaan) dimalam al-Qadar. Mlm yg telah Engkau tetapkan lebih baik dari seribu bulan.

Semoga perpisahan ku dgn Ramadan ini bukanlah perpisahan utk selamanya dan bukan juga pertemuan terakhir ku. Moga aku dpt kembali bertemu pd Ramadan mendatang dlm keadaan penuh harapan dan kesejeteraan.

آمــــــــــــــــــين
يا ربّ العالمين

By (via mymissdakwahblog)

Reblogged from bunga-bunga-tarbiyah  355 notes

Mungkin awak dah lupakan saya.
Mungkin awak hanya anggap saya teman biasa.
Mungkin awak dah lupakan persahabatan kita.
Tapi, awak masih lagi ada dalam doa saya.

Mungkin awak tak pernah tahu.
Mungkin awak tak pernah kisah.
Mungkin awak tak pernah jangka.
Tapi, Allah sahaja yg tahu betapa saya rindukan kehadiran awak dalam hidup saya.

Tak mengapa, biarlah Allah tentukan segalanya. Kerana Dia lebih tahu apa yg terbaik untuk kita.

Semoga awak selalu dalam jagaanNya.

By Insya’Allah. (via anisanafisah)

:’)

Terkadang aku rasa penat..

Penat melayan kerenah dunia.
Penat melayan telatah manusia.
Penat mengikut sistem yang dibuat manusia yang seakan berat sebelah.

Ya aku tahu dunia ini bukan tempat berehat. Bukan juga tempat yang abadi.

Namun bagaimana jika penat itu sekadar penat cuma. Tiada nilai.

Apa yang harus aku lakukan ketika itu.

Tuhan, jadikanlah amalanku amalan yang bermanfaat di sini dan disana.
Bimbinglah segala perbuatan, percakapan dan pemikiran hamba mu ini.

Reblogged from halimarulsazuan  189 notes
kisahdarisyurga:

kisahdarisyurga:

Moga tuhan tetap ingin menemuiku.
:’)

Benda paling bangang yang aku selalu buat dalam bulan Ramadhan ni adalah harapkan bulan ini bulan ajaib Allah nak ampunkan dosa aku,tanpa aku usaha pun bangkit dari jadi diri aku.
Come on la weh wahai diri dah nak habis ramadhan. Tapi kau tetap tang tu.
Betullah,Taqwa tak itu tak mudah.
Dan bila aku baca balik quote ni,aku malu dengan diri sendiri. Bajet nak berdekap dekap lah dengan Allah. Angan kosong. Tin kencang.
Berhentilah,berpura pura jadi hamba.
Berhenti.

kisahdarisyurga:

kisahdarisyurga:

Moga tuhan tetap ingin menemuiku.

:’)

Benda paling bangang yang aku selalu buat dalam bulan Ramadhan ni adalah harapkan bulan ini bulan ajaib Allah nak ampunkan dosa aku,tanpa aku usaha pun bangkit dari jadi diri aku.

Come on la weh wahai diri dah nak habis ramadhan. Tapi kau tetap tang tu.

Betullah,
Taqwa tak itu tak mudah.

Dan bila aku baca balik quote ni,aku malu dengan diri sendiri. Bajet nak berdekap dekap lah dengan Allah. Angan kosong. Tin kencang.

Berhentilah,berpura pura jadi hamba.

Berhenti.